Özel sermaye şirketi L Catterton destekli Alman ayakkabı markası Birkenstock, merakla beklenen ABD halka arzında 9,2 milyar dolar (yaklaşık 253 milyar TL) değerleme hedefliyor. Şirket, New York Borsası’nda “BIRK” sembolüyle listelenecek. Şirketin ABD Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu’na (SEC) yaptığı başvuruya göre, Birkenstock 44 ile 49 dolar aralığında fiyatlandırılacak en az 32 milyon hisse satmayı öngörüyor.
Bir zamanlar hippiler ve çorap giyen Almanlarla ilişkilendirilen Birkenstock, gişe rekortmeni olan ‘Barbie’ filminde ana karakter Margot Robbie’nin bu markanın pembe terliklerini giymesi markaya yeni bir renk ve ivme kazandırmıştı. 1774 yılında kurulan Birkenstock, profesyonel yöneticilerin göreve gelip şirketi yeniden yapılandırdığı 2013 yılına kadar aynı aile tarafından yönetildi. Bu değişikliklerden sonra bile, yeni adıyla Birkenstock Group, o zamanlar altıncı kuşakta olan kurucu aileye ait olmaya devam etti.
Aile, 2021 yılının başlarında işletmenin kontrol edici çoğunluğunu Bernard Arnault ve Louis Vuitton markasının da içinde bulunduğu lüks tüketim ürünleri grubu LVMH tarafından desteklenen bir özel sermaye şirketi olan L Catterton’a 4 milyar euro’ya sattı. Bugün 100’den fazla ülkede satılan Birkenstock terlikleri, klasik deri ve mantardan, sentetik ya da vegan malzemeden üretiliyor. Şirket, terliğin yanı sıra ayakkabı, bot, spor ayakkabı, çorap, kozmetik ve hatta yatak ve şilteler de üretiyor.
30 euro’dan başlıyor
Yılda yaklaşık 30 milyon çift terlik ve ayakkabı üreten Birkenstock, son yıllarda Dior, Valentino, Jil Sander ve Manolo Blahnik gibi üst düzey markalarla işbirliği yapmıştı. Erkek terliklerinin fiyatları 40 ila 260 euro arasında değişirken, çocuk terlikleri 30 eurodan başlıyor. Şirketin geliri 2014’te 273 milyon euro iken, 2020’de 730 milyon euro’ya yükseldi. Birkenstock’un yeni fabrikası bu sonbaharda açılacak ve şirketin yaklaşık 5 bin 500 çalışanı bulunuyor. Şirketin açıkladığı son rakamlar, geçen yıl için 1,24 milyar euro gelir elde ettiğini gösteriyor.